Savjeti za izgradnju solarne EV stanice za punjenje
Izvor: solarquotes
Prva stvar – koliko panela trebate u svom domu da biste podržali električno vozilo
Baš kao i statistika „L na 100 km“ za benzinske automobile – količina litara benzina koju će automobil u prosjeku koristiti za putovanje 100 km – i električni automobili imaju sličnu statistiku: „kWh po km“.
Ovo varira od EV do EV – ali u prosjeku će većina električnih automobila dobiti oko 6 km opsega od 1kWh električne energije u svom paketu baterija.
Za prosječnog australijskog vozača koji dnevno vozi oko 50 km, električnom automobilu će trebati oko 8 kWh električne energije da bi napunio ono što koristi.
1kW solarnog kapaciteta (oko 4 panela) proizvodiće, u prosjeku dnevno tokom godine, 4kWh električne energije – zimi manje, a ljeti više.
To znači da ćete na krov trebati dodati oko 2 kW solarnih panela kako biste nadoknadili punjenje električnog automobila koji se vozi ~ 50 km dnevno.
Punjenje električnog automobila solarnom snagom
Najjednostavniji način punjenja automobila pomoću krovnih solarnih panela je uključivanje automobila u kuću tokom dana kada sunce sja. Ako je količina proizvedene solarne električne energije jednaka ili veća od količine punjenja automobila, neće biti potrebna električna mreža.
Međutim, ako je količina proizvedene solarne energije manja od one koja je potrebna automobilu, mreža će se iskoristiti za nadoknađivanje nedostatka – imajte to na umu kad svoj automobil u oblačnom danu želite napuniti samo malim solarni sistem napajanja!
Efikasnost povratnog putovanja i zašto 1kWh solarne energije nije jednako 1kWh EV naboja
Zbog neefikasnosti između solarnih panela, pretvarača i baterija u vašem automobilu, trebali biste očekivati gubitke punjenja preko 10%.
Što ovo znači – ako vaši solarni paneli generiraju 1kWh energije, samo 900Wh od toga će završiti kao energija u EVs bateriji.
Zbog toga ćete možda htjeti staviti više solarnih panela nego što mislite da vam je potrebno da nadoknadite ove gubitke pri punjenju.
Za punjenje električnog automobila noću vam nije potrebno spremište baterije
Iako je tokom dana moguće kućni baterijski sistem napuniti solarnom energijom, a zatim navečer napuniti električni automobil ovom pohranjenom energijom, malo je vjerojatno da će to biti isplativo u usporedbi s prodajom viška solarne proizvodnje u mrežu za ‘feed in tarifa’ i upotreba kontrolirane tarife opterećenja za punjenje vašeg EV-a iz mreže.
Idem u detalje o ekonomičnosti skladištenja baterija i feed-in tarifaovdje.
Iz ekološke perspektive, punjenje noćnom električnom energijom i slanje solarne energije u mrežu danju je ekološki prihvatljiva opcija, jer višak solarne energije koji šaljete u mrežu izravno nadoknađuje električnu energiju proizvedenu iz fosilnih goriva.
Gradim novi dom – trebam li uključiti jednofazno ili trofazno napajanje
Ako gradite novi dom, razmislite o trofaznom napajanju – to će vam omogućiti da ugradite mnogo veći solarni niz (preko 6kW) koji će moći pouzdano opskrbiti ‘dom budućnosti’ koji zbog velikih potreba za električnom energijom na bateriju za domaćinstvo i jedan (ili više) EV-a.
Kuća sa ogromnim sistemom od 10 kW
Kućno punjenje i razlika između punjenja nivoa 1, 2 i 3
Punjači za električne automobile podijeljeni su u tri nivoa, pri čemu je ‘nivo 1 najsporiji oblik punjenja, a’ nivo 3 ‘najbrži.
Nivo 1punjenje je najsporija brzina koja je inače moguća i koristi standardnu tačku napajanja. To će omogućiti da se električnom automobilu dodaje oko 20 kilometara dometa na sat – ali to može varirati od vozila do vozila.
Dakle, ako parkirate 10 sati preko noći, punjač ‘nivoa 1’ vašem će automobilu dodati domet od oko 200 kilometara.
Nivo 2punjenje uključuje instaliranje specijaliziranog EV punjača u vašem domu, koji EV može dodati preko 40 kilometara dometa na sat.Dostupni su mnogi brendovi EV punjača, a kao osnovni podaci očekuje se da ćete platiti oko 2000 USD da biste ga instalirali.
Imajte na umu da će vaš proizvođač EV zahtijevati da se na mjestu na kojem se nalazi automobil instalira punjač 2. nivoa kako bi ostao u garanciji.
SolarEdge EV punjač „nivoa 2“. Kredit za sliku: SolarEdge
Nivo 3punjenje je brzo punjenje pomoću namenskih javnih punjača. Vjerovatno najpoznatiji primjer punjača ‘nivoa 3’ je Tesla SuperCharger:
Tesla SuperCharger „nivoa 3“. Kredit za sliku: Tesla
Ove vrste punjača najvjerojatnije će koristiti ljudi koji putuju na velike udaljenosti ili oni koji nisu u mogućnosti, jer mogu dodati oko 400 km dometa na sat.
Važno je imati na umu da nisu svi EV-ovi u mogućnosti u potpunosti iskoristiti mogućnosti punjenja punjača ‘nivoa 3’. Ako svoj EV planirate uzeti na duga putovanja uz pomoć mreže punjača ‘nivoa 3’, pobrinut ćete se da ih odabrani automobil može iskoristiti.
„Anksioznost u dometu“ i punjenje kada ste daleko od kuće
Tipični rezervoar za automobil može se napuniti na benzinskoj pumpi za nekoliko minuta. Nikada niste predaleko od benzinske pumpe, pa je nedostatak goriva obično nešto što se događa samo ljudima koji putuju na velike udaljenosti u ruralnim područjima.
U usporedbi s tim, čak i EV punjaču ‘razine 3’ trebati će oko sat vremena da potpuno napuni automobil (čak i duže ako imate veći baterija), a daleko duže ako punite na nivou ‘2’ ili čak ‘ 1 ‘stope.
Problemi oko sporih brzina punjenja električnih automobila i (trenutne) rijetkosti brzih EV punjača „nivoa 3“ obično se izražavaju kao „anksioznost dometa“ – strah da vaš automobil nema dovoljno punjenja da stigne na odredište ili da neće moći napuniti dovoljno brzo da na vrijeme stignete do odredišta.
Lično mislim da su strahovi od „anksioznosti od dometa“ prenapuhani, jer svako ko razumije vlastite navike u vožnji i ima sposobnost planiranja unaprijed, gotovo nikada neće biti uhvaćen sa praznom EV baterijom.
Mnoga domaćinstva danas imaju dva automobila – tako da rješenje za anksioznost može biti tradicionalni benzinski automobil za duga putovanja ili za upotrebu kada je EV električan, i električno vozilo za kraća putovanja po gradu.
Ako se otkrijete sa niskim punjenjem i nema javnog brzog javnog punjača ‘nivoa 3’, karavanski parkovi imaju 15 amp naponskih punjača (pružaju punjenje ‘nivoa 1’), a na nekim možete koristiti i trofazne utičnice preduzeća i izlagališta.
Neke od ovih lokacija su javno oglašene punionice za EV – na drugima morate lijepo pitati možete li tamo napuniti svoj automobil!
Završna reč
Što se tiče dimenzioniranja solarnog sistema za električno vozilo, postoji nekoliko stvari o kojima trebate razmisliti:
- Marka / model električnog vozila i njegove specifikacije
- Prosječna prijeđena udaljenost i vozačke navike onih koji će koristiti automobil
- Potrošnja energije vašeg domaćinstva i planirate li u budućnosti dodati kućno skladište baterije ili više EV-a.
Prosječnom australijskom vozaču u kući će trebati samo oko 2 kW solarne energije kako bi nadoknadio dnevnu potrošnju u vožnji.